miercuri, 6 august 2008

kandell

Kandel sau kandell ,am vazut scris in ambele feluri, este ca o bucata de gheata incolora, putin verzuie sau bleu, reprezinta o bommboana dintr-o bucata ca de gheata sparta. Se spunea ca se face din zahar, din trestie de zahar si nu din sfecla de zahar, ceea ce se spunea ca era zahar superior. Deci nemtii consumau kandel din zahar superior. Am vrut sa precizez ce stiu eu ca, alaturi de ciocolata era foarte mult mincata de nemti. Poate va aduceti aminte ca am scris ca si regimul comunist, deci tara noastra a trimis in Cuba comunista, dupa instalarea lui Fidel Castro tineri utc-isti sau mai bine zis utm -isti cum se numeau atunci(uniunea tineretului muncitor) la munca voluntara, pentru stringerea trestiei de zahar. Am cunoscut numai o persoana care a fost(mi se pare ca s-a mers numai o data?) si a spus ca era multa munca,(erau 2 recolte pe an), dar a fost frumos ca a cunoscut alta civilizatie, oameni noi si are amintiri frumoase. Nu au fost platiti, poate tara noastra a platit deplasarea, dar a vrut sa arate solidaritatea cu comunistii cubanezi. Toate tarile comuniste, au trimis tineri si stiu ca nu era numai o recolta pe an. Atunci s-a facut mare tam - tam pe tema asta ca Cuba, cu ajutorul tarilor comuniste merge mai departe si fara americani. Dar acum am vazut la tv. ca este situatia de la noi de inainte de revolutie, cu cartele de masa si multe alte neajunsuri facute, de dictatura comunista. Am vrut sa spun numai despre kandel si faptul ca avea mare catare caci, era ca un medicament, Anisoara cumpara mereu si mincam si eu cu placere dar cu portioara, mici bucatele de clestar.papapa

Niciun comentariu: