marți, 26 august 2008

Doina

In anul l964 a venit la noi in gazda dar fara chirie, cu sarcina de a ma indruma pe mine o prietena a lui Lenuta de la Piatra Neamt, Doina. Avea scoala tehnica de chimie si a fost ajutata sa se angajeze la Combinatul de la Valea Calugareasca de vecinul nostru, Comandantul Unitatii de Pompieri M.G. Imi aduc aminte ca Doina a spus cu mare demnitate, ca daca o angajaza pune ceasul pe masa adica il da celui care o ajuta. O rabla de ceas!! Este de tot risul cit de saraci, de ridicol de saraci eram, noi romanii atunci. Dar ceasul a fost salvat de o plimbare cu motocicleta, la padure sau la iarba verde?????Dar Doina mi-a povestit pentru prima data, de Napoleon Bonaparte de atentia lui distributiva, caci chiar pe cimpul de lupta, facea planul pentru Opera din Paris. Adica facea proiectul cladirii operei care s-a facut. Mi-a povestit si de amiralul Nelson rivalul lui pe mare. Si de faptul ca la moartea lui violenta, amanta lui careia urma sa-i lase o parte din avere(era insurat), a ramas saraca lipita. Cred ca Doina a fost poate prima persoana care mi-a stirnit interesul, asupra vietii personalitatilor lumii. Vedeti cit de important este ca, copii sa aiba prieteni destepti, caci copii asculta mai mult de prieteni decit de parinti. Dar Doina cred ca era indragostita de Napoleon, mi-a vorbit zile intregi fara sa oboseasca si mi-a stirnit interesul care nu m-a parasit nici acum. Saracul tata care ramasese singur si a gasit aceasta posibilitate sa fiu in preajma unei fete tinere, inteligente. Asta deoarece Doina, nu s-a multumit cu functia de fata cu scoala tehnica si a mers apoi la Iasi, a facut acolo facultatea de chimie si a fost apoi toata viata inginera chimista la Savinesti. Am revazut-o in anul 2oo3 , nu s-a schimbat prea mult este putin imbatrinita, dar eu am revazut-o cu emotie caci mi-a stirnit atentia asupra unor personalitati, pe care apoi le-am aprofundat cit am avut acazia. Am vazut ce viteaz era Napoleon pe cimpul de lupta si am citit scrisorile lui, catre Iosefina in care se dovedea ca un baietel necopt.papapa

Niciun comentariu: