marți, 19 august 2008

continuare

Nu vreau sa supar anumite persoane , dar pentru respectarea adevarului cerindu-mi scuze, caci nu vreau sa jugnesc pe cineva, fara sa dau nume am sa mai scriu despre doamne bibliotecare, pe care tangential sau din culisele vietii le-am cunoscut. In anul l988 am fost impreuna cu d-na D. ca martor la Tribunalul Ploiesti. Era prima oara(am mai fost o data dupa 2o de ani in postura de martor). Dar doamna respectiva avea, atunci o garsoniera in Ploiesti cu chirie,dar statea la Bucuresti la copii avind grija de nepoata.A lasat sa stea acolo fara chirie, o tinara familie de artisti. Ea papusareasa la Teatrul de Papusi si el tobosar la Teatrul de Varietati Majestic. Dar repetitiile lui de acasa (va dati seama batea toba) a atras nemultumirile vecinilor care, au reclamat aceasta situatie si a fost data doamna in judecata sa ii ia garsoniera. Eu m-am oferit ca martor sa spun ca locuieste acolo, dar a vrut sa faca un bine(si asa era unor tineri artisti). Era adevarat si am reusit sa salvam garsoniera. Dar impreuna cu mine a mers la Biblioteca N. Iorga sa discute si sa incurajeze o doamna bibliotecara, care era casatorita cu un renumit medic chirurg, din Ploiesti si se incurcase cu o tinara care, lucra in aceeasi u.m. cu mine. Doamna bibliotecara, facuse mai multe incercari de sinucidere. Eu nu am participat direct la discutii, dar stiu ca doamna era cred ca, dintr-un oras din Ardeal cred ca T. dar acolo, nu stia nimeni drama pe care o traieste dinsa. Mai ales ca atunci aveau si 2 fete la facultate.Tinara de care am vorbit, provenea dintr-o familie saraca cu multi copii(8-9) si era mindra ca a facut aceea cucerire. Mai tirziu chiar a nascut un baietel. Cred ca sotia suferea foarte mult, caci o auzeam pe tinara L. care spunea mereu cind era intrebata, daca dr. nu ii recomanda ceva, ca sa se ingrase caci, era bat si spunea ca el asa o place si nu vrea ca sa se ingrase. Dupa ce a fost si ea trecuta in somaj, tot el i-a gasit serviciu bun la Casa Alba si apoi la C.D.Prahova. Mai tirziu mi-a povestit ca l-a dat in judecata pentru pensie alimentara,caci voia sa- aiba copilul un nume aparat si prin venituri lunare, dar el s-a suparat caci voia sa ii ofere ceva imobiliar. Lucru care stiu ca s-a si intimplat.El i-a spus ca are pensia mica si deci pensia alimentara va fi si ea mica. Dar cu toate ca s-a stricat caruta, ea nu a renuntat. Doamna D.,mi-a spus ca a apelat si la dinsa sa inchirieze pentru L. garsoniera, inainte sa o dea la tineri. Doamna D. a considerat ca este mai bine sa o dea tinerei familii fara chirie, decit sa o dea unei amante, facind rau sotiei. Dar a fost inchiriat un alt apartament, atunci acum 2o de ani. Nu mai stiu ce s-a mai intimplat, dar cred ca suferinta sotiei a fost foarte mare, mai ales ca trebuia sa nu stie nimeni drama pentrecuta intre ei, de cei din familie din orasul Ardelean din care proveneau. Atit acum, o sa continui. papapa

Niciun comentariu: