vineri, 29 august 2008

Cartea de telefon

Cind eram angajata la birouri, ca functionara si lucram cu adevaratele doamne, din vechea garda dar nu din Garda de Fier, ele se gindeau la mine si imi spuneau si se tineau de capul meu ca, atunci cind am timp liber si eu, voiam sa lenevesc, sa am viziuni roz bombon, ma rugau insistent pentru binele meu, sa incerc sa memorez cit pot, sa retin pagini intregi din cartea la telefon. Spuneau ca asta imi face bine, la circulatia singelui prin creier, ca o sa am tinere de minte buna si nu o sa ma sclerozez repede. Asa am avut eu parte de persoane, care s-au ocupat fara voia mea de mine. Mai mult de o ora maxim, ma straduiam sa retin dar sa nu va inchipuiti ca reusam cine stie ce performanta, dar citeva rinduri bune le mai retineam de mila de sila. Am vrut sa va atrag atentia, ca si persoane straine cautau sa dea un sfat bun, fara a fi puse de cineva pentru ca tineretul sa fie pregatit, din punct de vedere mintal si pe termen lung. Eu nu apreciam acest sport al mintii, dar de gura lor ma prefaceam, mai mult ca fac ca ele. Ma mai verificau din cind in cind si descopereau ca mai mult visam roz la baieti. Atunci aveam necaz pe ele, ca nu-mi dau posibilitatea sa-mi odihnesc mintea, dar ele imi voiau binele. Dar la ce folos? Caci comunistii voiau sa nu gindesti, sa fii cit mai dobitoc. In privinta mea,nu am putut fructifica cu nimic ce am invatat. Dar nu am facut temeinic din ce mi s-a cerut, ci de gura lumii. Asta a fost soarta mea.T oti au gindit binevoitor fata de mine, dar totul s-a terminat odata cu maritisul, cu intrarea in productie. Caci diferenta intre acele doamne si noul val de fete de la tara, care nu aveau in spate o educatie solida era foarte mare.Totusi multe dintre ele au adus de acasa, carti vechi necenzurate din perioada interbelica tinute prin pod care m-au uimit. Nu pot sa nu mentionez pe Eminescu necenzurat, care a scris poezii sexy(cu mari porcarii) de care nici nu auzisem vreodata. Eminescu stia multe si le punea in versuri, de rideam toata noaptea la schimbul trei, de nu duceam frica ca, vom adormi si ne va prinde controlul. Caci controlul se lasa, cu penalizari mari lo-l5% sau retrogradari de categorii pe 3-6 luni.Mai bine ascultam versuri necenzurate de Eminescu sau Povestea P... de Ion Creanga, de care au nu auzisem pina atunci, dar fetele de la tara le aduceau din pod. Cred ca taranii, din cauza ca erau fara perdea le cumparau. papapa

Niciun comentariu: